We maken gebruik van cookies om u op onze website de beste gebruikservaring te bieden. Door deze website te bekijken stemt u in met het gebruik van cookies. Ons beleid voor cookies
Als u cookies inschakelt, verbetert dit uw gebruikservaring op onze website. Cookies toestaan Ons beleid voor cookies

Over IAMS

We kunnen de levens van huisdieren verbeteren

Wij vinden dat je alleen de allerbeste voeding en verzorgingsproducten voor huisdieren kunt bieden als je honden en katten beter kent dan wie dan ook. Wij geloven dat we via innovatief en baanbrekend onderzoek en door onze unieke voedingsfilosofie de levens van miljoenen huisdieren overal ter wereld kunnen verbeteren.

Onze geschiedenis

Vanaf ons begin in 1946, zocht Paul F. Iams naar nieuwe manieren om premium huisdiervoeding te maken van hoge kwaliteit dat zou helpen om ons katten en honden een gezond, actief en blij leven te geven.

Hij bracht tijd door met fokkers en voedingsdeskundigen en ontdekte het belang van eiwit en de rol van vet in voer voor huisdieren.Hij vond dat het het beste was om honden en katten als carnivoren te voeden met een eiwitrijke en vetrijke voeding. Dit bracht een revolutie teweeg in de manier waarop hij IAMS maakte en in de ingrediënten die hij koos.

Met alles wat hij geleerd had, stelde Paul in de jaren 1950 zijn eerste kleine partij hondenvoer samen, IAMS 999, die hij omschreef als 99,9% perfect.Paul Iams' overtuiging creëerde een nieuwe standaard voor huisdierenvoeding, namelijk dat geavanceerde voeding wezenlijk bijdraagt aan de gezondheid van huisdieren. Dit vormde de basis voor innovatie na innovatie.

De jaren 1950

In de jaren vijftig komt het eerste IAMS-product op de markt: IAMS 999. Dit is het eerste huisdierenvoer dat dierlijk eiwit gebruikt als primaire eiwitbron.

De jaren 1960

Met de lancering van IAMS Plus in 1961 zette Paul Iams zijn aanpak voort om de beste voeding te produceren. Deze eiwitrijke formule trok de aandacht van bevlogen hondenbezitters.

De jaren 1970

In de jaren zeventig komt IAMS met een nieuw product, IAMS Chunks voor honden. Ook is voor het eerst het merksymbool met pootafdruk op de verpakking te zien.

De jaren 1980

In de jaren tachtig verandert IAMS het gezicht van het dierenvoederschap met de introductie van huisdierformules per levensfase en een speciale puppyformule. IAMS komt ook met een nieuw verpakkingsontwerp in regenboogkleuren voor IAMS Cat Food, en met IAMS Hondenkoekjes.

De jaren 1990

De jaren negentig staan voor IAMS in het teken van innovatie met de introductie van IAMS Naturals. Het bedrijf publiceert ook een onderzoek waaruit blijkt dat omega 6 en omega 3 kunnen bijdragen aan een gezonde huid en vacht.

2008

In de jaren 2000 blijft IAMS innoveren. In 2008 breidt IAMS het kernaanbod uit met IAMS ProActive Health. Ook introduceert het voor katten een formule tegen haarballen met een combinatie van bietenpulp en cellulose om het ongemak van haarballen te verminderen.

2015 - 2016

In 2015 wordt het merk IAMS overgenomen door Spectrum Brands Inc. En in lijn met de voortdurende innovatie in het verleden komt het bedrijf met IAMS Naturally, waarin alle ingrediënten tot de bron te herleiden zijn, en met IAMS delights, een natvoer met verschillende smaken en texturen.

2018

In 2018 wordt IAMS geherformuleerd, vernieuwd en nieuw leven ingeblazen met de lancering van IAMS for Vitality. Dit droogvoer combineert gespecialiseerde voeding en smaak en ondersteunt de 7 tekenen van gezonde vitaliteit voor alle katten en honden met verschillende heerlijke smaken waar ze dol op zijn.