De jaren 1950
In de jaren vijftig komt het eerste IAMS-product op de markt: IAMS 999. Dit is het eerste huisdierenvoer dat dierlijk eiwit gebruikt als primaire eiwitbron.
De jaren 1960
Met de lancering van IAMS Plus in 1961 zette Paul Iams zijn aanpak voort om de beste voeding te produceren. Deze eiwitrijke formule trok de aandacht van bevlogen hondenbezitters.
De jaren 1970
In de jaren zeventig komt IAMS met een nieuw product, IAMS Chunks voor honden. Ook is voor het eerst het merksymbool met pootafdruk op de verpakking te zien.
De jaren 1980
In de jaren tachtig verandert IAMS het gezicht van het dierenvoederschap met de introductie van huisdierformules per levensfase en een speciale puppyformule. IAMS komt ook met een nieuw verpakkingsontwerp in regenboogkleuren voor IAMS Cat Food, en met IAMS Hondenkoekjes.
De jaren 1990
De jaren negentig staan voor IAMS in het teken van innovatie met de introductie van IAMS Naturals. Het bedrijf publiceert ook een onderzoek waaruit blijkt dat omega 6 en omega 3 kunnen bijdragen aan een gezonde huid en vacht.
2008
In de jaren 2000 blijft IAMS innoveren. In 2008 breidt IAMS het kernaanbod uit met IAMS ProActive Health. Ook introduceert het voor katten een formule tegen haarballen met een combinatie van bietenpulp en cellulose om het ongemak van haarballen te verminderen.
2015 - 2016
In 2015 wordt het merk IAMS overgenomen door Spectrum Brands Inc. En in lijn met de voortdurende innovatie in het verleden komt het bedrijf met IAMS Naturally, waarin alle ingrediënten tot de bron te herleiden zijn, en met IAMS delights, een natvoer met verschillende smaken en texturen.
2018
In 2018 wordt IAMS geherformuleerd, vernieuwd en nieuw leven ingeblazen met de lancering van IAMS for Vitality. Dit droogvoer combineert gespecialiseerde voeding en smaak en ondersteunt de 7 tekenen van gezonde vitaliteit voor alle katten en honden met verschillende heerlijke smaken waar ze dol op zijn.